Banjara Basti - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Jacob & Colina - WaarBenJij.nu Banjara Basti - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Jacob & Colina - WaarBenJij.nu

Banjara Basti

Door: Jacob & Colina

Blijf op de hoogte en volg Jacob & Colina

03 Februari 2014 | Nederland, Groningen

Hallo allemaal,

Als je denkt het helpt toch niets, doe dan niets. Wij denken dat alle beetjes helpen. Daarom vertrekken we over enkele dagen naar Kanwar Pura, een dorpje 6 kilometer van de stad Sikar in het noorden van Rajasthan, India. Hier gaan we 4 weken wonen. Werken doen we in Banjara Basti, een nabij gelegen dorp met 2500 inwoners. Hier leven 500 families, voornamelijk nomaden, die kasteloos zijn. In Banjara Basti ontbreekt het aan goede huisvesting, schoon water, gezondheidszorg, elektriciteit en onderwijs.
Onder het motto “To help them to help themselves”’ wil een Indiase organisatie hier verbeteringen treffen. Zij zijn hier sinds 2008 werkzaam. Er is al veel gedaan maar er is ook nog steeds meer dan genoeg te doen.
En wat hebben we er weer ongelooflijk veel zin in. Natuurlijk denken we ook een beetje aan onszelf. Dus na 4 weken werken gaan we door naar het strand van Palolem en Calangute in Goa.
Wat we in Banjara Basti gaan doen is nog een verrassing. Er zijn op dit moment bouwwerkzaamheden. Men is bezig met het opzetten van onderwijsprojecten, huisvesting, een consultatiebureau, een 1e hulppost en opvang van mensen met een verstandelijke beperking. Ook is er veel aandacht voor gezondheidsvoorlichting, hygiëne en schoon water. We zien het wel. Het gaat vast weer een fantastisch avontuur worden.
Mocht je het leuk vinden om ons te volgen dan kan dat via deze weg.

Liefs Colina en Jacob

• 03 Februari 2014 - 10:51

Edzard:

Is met jullie meedenken ook al soort van doen?? ;-)
    In ieder geval heel veel plezier.

• 03 Februari 2014 - 14:23

Manfred&Jacqueline:

Wij wensen jullie een goede reis en vakantie en we zullen jullie belevenissen weer met veel plezier lezen.

Groetjes Manfred, Jacqueline, Daphne en Tessa

• 03 Februari 2014 - 20:52

Helma:

Jullie grote avontuur gaat weer beginnen en ik kijk uit naar de verhalen heel veel plezier en veel DK

• 04 Februari 2014 - 01:51

Melissa:

Yeah!! So happy for you both that you get to travel again to India to help. Wish I could be there with you right now! I completely agree with you - whatever you can do, no matter how little, helps.

Take care and be careful. And have a wonderful, inspiring, awesome trip!

You know you have the support of all your friends from our camp.

Melissa

• 04 Februari 2014 - 13:57

Pascal:

Wauw wat fantastisch dat jullie weer gaan! Zet hem op en geniet van het heerlijke land. Ik ga jullie zeker volgen.

Groetjes Pascal

• 07 Februari 2014 - 20:47

Luuk:

Ik sluit me helemaal aan bij de vorige schrijvers.
    Ik volg jullie berichten weer met veel plezier.
    Heb het goed daar .
    Groeten luuk